drivee

drivee

HJÆLPECENTER

Vi hjælper dig videre

Docly

Mistet forbindelse

Estimeret læsning: 2 minutter 978 visninger

Mangler din ladeboks forbindelse?

Din ladeboks er koblet til vores online administrationsprogram hvor vi ofte kan fejldiagnosticere, se status, genstarte, resette, opdatere firmware og meget mere. Der er dog nogle begrænsinger med din EASEE ladeboks, som desværre er knyttet op til den software som EASEE tilbyder. Dog har vi et intelligent backend-system, som ofte gør os i stand til hurtigt at få din ladeboks funktionsdygtig igen. 

Sluk og tænd for strømmen

Har din ladeboks mistet forbindelsen bedes du slukke og tænde for relæet til din ladeboks inden du kontakter os. Du skal følge nedenstående proces:

  1. Sluk for relæet til ladeboksen i din eltavle. 
  2. Vent 10 minutter imens strømmen er slukket
  3. Tænd for relæet til ladeboksen i din eltavle 
  4. Vent 10 minutter imens strømmen er tændt
  5. Prøv at påbegynde opladning igen

Når du har gennemført dette, burde din ladeboks virke igen. Husk at det er meget vigtigt, at du overholder ventetiderne anført ovenfor.

Virker ingen af ovenstående trin bedes du sende os en e-mail her.

Hvad skyldes den manglende forbindelse?

Ladeboksen kommunikerer via en protokol kaldet OCPP. Af tog til kræver det, at ladeboksen nulstilles, og derfor vil den nogle gange miste forbindelsen til vores system – en såkaldt ‘software pickup’. Ladeboks er koblet til det mobile bredbånd (LTE) hvilket i nogle områder ikke har tilstrækkelig dækning. I disse tilfælde skal ladeboksen kobles til dit lokale WiFi. På den måde kan vi igen fjernaflæse dit forbrug, fejldiagnosticere, rette fejl og opdatere din ladeboks. Såfremt dette er tilfældet, skal du tage kontakt til os, hvor vi derved guider dig igennem processen for tilkobling til din trådløse internetforbindelse.

Hvis din ladeboks mangler forbindelse kan du kun start/stop opladning med din RFID ladebrik såfremt den er tilkoblet din brugerprofil. Hvis din ladeboks mister forbindelsen undervejs i en opladning bliver sessionen stoppet af systemet på grund af forbindelsestab ved opladerpunktet, men den nuværende opladning fortsætter offline for hvilken, der blev oprettet en separat session.

Relaterede søgninger: Jeg kan ikke lade op, min ladeboks virker ikke, ingen forbindelse til ladeboks