drivee

drivee

Hjælpecenter

Vi elsker elbiler

Mistet forbindelse

Forfatter: Kristoffer 20 views

Mangler du ladeboks forbindelse?

Din ladeboks er koblet til vores online administrationsprogram hvor vi ofte kan fejldiagnosticere, se status, genstarte, resette, opdatere firmware og meget mere. Der er dog nogle begrænsinger med din EASEE ladeboks, som desværre er knyttet op til den software som EASEE tilbyder. Dog har vi et intelligent backend-system, som ofte gør os i stand til hurtigt at få din ladeboks funktionsdygtig igen. 

Manglende forbindelse

Hvis din ladeboks mangler forbindelse kan du kun start/stop opladning med din RFID ladebrik. Hvis din ladeboks mister forbindelsen undervejs i en opladning bliver sessionen stoppet af systemet på grund af forbindelsestab ved opladerpunktet, men den nuværende opladning fortsætter off-line for hvilken, der blev oprettet en separat session.

Vores ladeboks er koblet til det mobile bredbånd (LTE) hvilket i nogle områder ikke har tilstrækkelig dækning. I disse tilfælde skal ladeboksen kobles til dit lokale WiFi. På den måde kan vi igen fjernaflæse dit forbrug, fejldiagnosticere, rette fejl og opdatere din ladeboks. Såfremt dette er tilfældet, skal du tage kontakt til os, hvor vi derved guider dig igennem processen for tilkobling til din trådløse internetforbindelse.

Følg processen

Har du ingen forbindelse til din ladeboks skal du følge denne proces:

  1. Reset ladeboksen i appen og vent 10 minutter. 
  2. Sluk og tænd for strømmen
  3. Send os en e-mail
Reset ladeboksen

Åbn drivee appen og tryk på tandhjule i øverste venstre hjørne. Tryk derefter på reset, hvorefter ladeboksen gennemfører en genstart. Du skal herefter vente 10 minutter før  at ladeboksen er fuld funktionsdygtig. 

Sluk og tænd for strømmen

Har din ladeboks mistet forbindelsen bedes du slukke og tænde for relæet til din ladeboks inden du kontakter os. Når du har gennemført dette, skal du vente i op til 10 min. for at verificere om din ladeboks har genoprettet forbindelsen. 

Send os en e-mail

Virker ingen af ovenstående trin bedes du sende os en e-mail.